tirsdag, april 17, 2007

Ida Jessen: Det første jeg tænker på

Okay, jeg skulle måske have læst den bog, der kom før denne, selvom den skal forestille at være en selvstændig forsættelse.

Jeg ved ikke rigtig. Den har et eller andet, men skuffer alligevel - hvad er det Jessen vil, skrive spænding eller moderne dannelsesroman? Og igen er det en roman med et religiøst tema, som jeg har overordentligt svært ved at følge, det er åbenbart min lod i år. Jeg synes den er udmærket skrevet, men det er mere en fornemmelse af godt håndværk, end det er en egentlig begejstring ved bogen. Nej, der kommer til at gå et stykke tid inden jeg prøver Jessen igen.

4 kommentarer:

Mia sagde ...

Du er heller ikke gået glip af noget ved at du ikke har læst 'Den der lyver'
Jeg er heller ikke på nogen måde positivt overrasket over Ida Jessen, og jeg forstår ikke hvorfor de to bøger ('Den der lyver' og 'Det første jeg tænker på') er blevet rost meget.

Anonym sagde ...

"Den der lyver" er røvkedelig, for at sige det rent ud. Så jeg har omvendt heller ikke lyst til at fortsætte med "Det første jeg tænker på".

Emme sagde ...

Det er ærlig snak - Jessen og jeg er færdige med hinanden

Mcklemens sagde ...

Hm...læste ABC og ville ønske jeg ikke havde gjort det. Har læst det meste af hvad Jessen ellers har skrevet og sproget i nogle af hendes noveller og "Det første jeg tænker på" er en stor fryd. - jeg læser hende mest for stemningens skyld.

Fra en absolut Jessenfan