torsdag, marts 09, 2006

Diane Duane: Wizard's Holiday

Okay, jeg indrømmer det - jeg har en svaghed for børne- og ungdomsbøger. Som nu f.eks. serien Young Wizards, der er det rene bog-matadormix. Nogen gange er det bare så rart at læse noget der er helt og aldeles ufarligt.
Denne var nummer 6 eller 7 i serien og lige så god som resten - jeg har måske lidt svært ved at tro på at de helt unge læsere gider følge med i de meget filosofiske udredninger om spændingsfeltet mellem godt og ondt, men måske tager jeg fejl. Jeg morer mig mest over de etnocentriske, men meget idealistiske, beskrivelser af alskens aliens og af al den rare techbabble.
Jeg er nem at gøre glad.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

I børne/ungdoms-fantasy-genren er der f.eks. også Clive Barkers 'Thief Of Always' og 'Abarat', som er deres vægt værd i slikposer, godt og vel.

Christina Andersen sagde ...

Okay, godt nok når jeg ikke at læse ret meget børne- og ungdomslitt. ud over de klassikere jeg insisterer på at komme over. Men det PIIINer mig, når jeg ALDRIG har hørt om en forfatter. Diane Duane? Er hun så vildt kendt eller hvad? Bliver jeg nu nødt til at surfe rundt efter oplysninger, eller skal jeg nu leve med ikke at vide alt?

Emme sagde ...

Christina, du kan ikke leve uden - Duane er værd at kende. Og hun er meget produktiv, så der er masser til alle de mørke vinterdage hvor man trænger til lidt eventyr...