lørdag, januar 28, 2006

Lauren Henderson: Jane Austen's Guide to Dating

Ja, det er sandt. Jeg har læst en selvhjælpsbog om dating! Aaaaargh! Men det var altså kun fordi der stod Jane Austen på - jo, det var! Jeg lånte den af min veninde, jeg har altså ikke købt den selv!

Okay, når først alle undskyldningerne er overstået, så lad mig sige, at den faktisk var meget underholdende. Budskabet er dybest set, at man ska benytte sig af almindelig sund fornuft når man dater og ikke bilde sig ind, at det er et stort spil med meget indviklede regler. Analyserne af de berømte par hos Austen svarer meget godt til de jeg har haft med andre Austen-fans, så det er dejlig velkendt. De mange 'real life' case er ... mange. Jeg er sikker på at den her selvhjælpsbog er bedre end de fleste om dating, men det er klart at målgruppen er clueless amerikanere der tror at man skal have et æggeur stående ved siden af telefonen, så man ikke kommer til at tale med den man man er interesseret i mere end 10 minutter (han kunne jo tro man er needy hvis man talte i 15!).

Ingen kommentarer: