lørdag, januar 28, 2006

Douglas Coupland: Hey Nostradamus

Jeg kunne lide Generation X. Og Microserfs. Og faktisk også denne, selvom jeg ikke forventede det. Jeg havde ladet mig fortælle at den handlede om amerikanske, forstyrrede unge, der skød en masse af deres skolekammerater. Og om hvordan det påvirkede en række menneskers liv. Yuk - jeg er ikke vild med bøger, der er forklædte store kendte begivenheder i vores historie og som skal forestille at handle om mennesket. Det er såååå prætentiøst - på den ufede måde. Nå, men glem min sure kommentar, for det var faktisk en fed bog. Interessant sprog og interessante personer, der gjorde lige så forudsigelige og dumme ting, som jeg selv kunne have gjort. Man bliver godt nok lidt deprimeret af det store tunge ensomhedstema, men det skal jo til nogen gange.

Ingen kommentarer: